Miten tämä painonpudotus voi olla näin vaikeaa?

Tuntuu siltä, että koko ajan tulee takapakkia, vaikka kuinka ja liikkuisi paljon. Toki ne on niitä pieniä (isoja) juttuja, kun antaa itselleen vähän liekaa. Helmikuun alussa lupasin itselleni, että merkkaan orjallisesti syödyt kalorit tuonne kalorilaskuriin, samalla alkoi myös se herkkulakko, mutta kuitenkin niin, että kerran viikossa saa syödä herkkua jos tuntuu siltä. Käytännössä yritän omalta osaltani suitsia töissä käsiin räjähtänyttä kahvipullakulttuuria, siinä olen sentään onnistunut. Tosin, että tätä ei yhtään helpota se, että sitä pullaa ja keksiä on todellakin joka päivä tarjolla, parhaimpina useita kertoja... Ja toisaalta - laiska ruoanlaittaja kun olen - yritän kannustaa itseäni laittamaan oikeaa ruokaa, enkä päästämään itseäni helpolla ja syömällä ranskalaisia, hampurilaisaterioita tai pitsaa... (nam!)

No ruokaa en ole tietenkään kauheasti laittanut, mutta onneksi on Unicafe. Töissä olen vaihtanut mun pieni täytetty patonki kahvilasta -lounaat lämpimiin (eines)aterioihin. No nämä on tietenkin pieniä asioita, joilla yritän hillitä sitä kamalaa nälän tunnetta, joka aina iltapäivällä iskee heti kun raahustan koulusta/töistä kotia kohti - pakko saada jotain helppoa ja hyvää safkaa! Illalla taas kalvaa makeanhimo, erityisesti nyt kun oon pari viikkoa viettänyt koulun tietokoneluokilla naputtelemassa kanditutkielmaa. Stressitasot huitelee huipussaan, ja suklaa tasoittaisi sopivasti... Karkkipusseista olen onnistunut kieltäytymään, mutta herkkupäivälauantaina vetäisin pussin jugurttirusinoita. Tein ja söin kyllä sitten myös sitä pitsaa.

Noniin. Tästä jo näkee, miten paljon mun elämä pyörii syömisen ympärillä. Nyt kun suurin akuutti stressi helpotti hetkeksi (kandi opponoitiin tänään, enää pitäisi kirjoittaa loput 10 sivua), niin ehkä tässä voi keskittyä vähän muihinkin tärkeisiin asioihin kun kouluhommiin. Esimerkiksi siihen, että ihan kohta alkaa viimeiset 12 viikkoa ennen puolimaratonia, ja 10km:n testilenkki jäi viime viikolta (taas!) ajanpuutten takia tekemättä. Toivottavasti nyt tällä viikolla tulisi tehtyä, tänään ainakin tuntui lyhyemmällä lenkillä juoksu kulkevan ihan kivasti.